A Free Template From Joomlashack

A Free Template From Joomlashack

ФБ страница

СУЕТФ

Сајам аутомобила

За нама је још један квази-сајам аутомобила. Кажем ''квази'' јер се прави међународни сајам аутомобила у Београду одржава сваке непарне тј сваке друге године. Ово што смо имали прилике да гледамо ове године зове се ''BG car show 02'' који се одржава званично други пут код нас, а има за циљ да испуни ту празнину од две године између два међународна сајма. Ове године представило се око 40 аутомобилских брендова, а цео сајам имао је свега неколико премијера као што су ’’škoda superb’’, ’’citroen C5’’, ’’fiat 500’’ – популарни Фића, ''Volkswagen Tiguan’’, ’’BMW X6’’ и други... искрено речено, пре сајма нисам видео једино superb и C5 на улици док сам све остале ''премијере'' видео чак и неколико месеци пре сајма. 

Објективно, сајам и није био толико лош. Дефинитивно није био оно што се очекује од правог међународног сајма, али је био коректно организован, солидно попуњен са доста различитих модела и морам признати, поприлично великим попустима за разне врсте куповине (кеш, кредит, лизинг итд.).

Ако кренемо редом, испред Хале 3 могао се приметити занимљив полигон Националне возачке академије (НАВАК). На полигону, који је представљао симулацију клизаве подлоге, могло се сазнати шта је то ЕСП и како функционише АБС. Од инструктора се могло сазнати како најбоље користити ове системе заштите који одавно нису луксуз већ потреба сваког аутомобила. Такође, могли сте добити корисне савете како да правилно седите за управљачем и како да се припремите за критичне ситуације.

 

У препуној Хали 3 налазили су се мотори којих је било довољно чак и за две хале. Представили су се буквално сви и то са, чини ми се, свим моделима које су имали у понуди. Издвојићу само “Ducati 1098R” који је са својом ценом од 36.000 евра био најскупљи мотор на сајму. Овај мотор, према речима људи из Ducati-ја, има 180КС при 9.750 обртаја у минути. Осим њега, београдску премијеру доживели су и “Ducati hipermotard 1100” (12.200 евра) и “Ducati 848” (15.250 евра).

 

Хала 1 је, по обичају, била резервисана за водеће европске произвођаче попут Аудија, Мерцедеса, BMW-a, Фијата, Пежоа, Цитроена, Волксвагена итд.

Ауди је представио, на улици давно виђене, новог А4 као и А5 и то све у свом препознатљивом стилу – моћ, агресивност, поузданост и сигурност. Изложени А5 био је дизел варијанта 3,0TDI quattro са 240КС и убрзањем до стотке за 5,9 секунди и ценом од 68.637 евра. Ауди је, такође, приказао и нови ТТ проширен новом 2,0TFSI quattro верзијом која преко “S tronic” трансмисије преноси свих 200КС на сва четири точка и даје овом моделу максималну брзину од 238km/h и убрзање до 100km/h за само 6,2 секунде. Цена овог модела је 48.723 евра.

Шкода је директно са сајма у Женеви довезла нову верзију свог луксузног модела ''суперб'' који је привукао пажњу многих. Нови модел се коначно отргао сенке свог побратима ''пасата'' бар што се спољашњег изгледа тиче. Квалитетнији материјали и квалитетнија завршна обрада дефинитивно нису последица ''отимања'' од свог побратима већ јасно указују на то да Шкода жели да купцима понуди нешто сасвим ново у смислу дизајна, а са друге стране не жели много да експериментише већ нуди већ проверен квалитет што, поред већ наведеног, укључује и широку палету, проверених и већ афирмисаних Фолксвагенових, бензинских и дизел мотора. Шкодин штанд улепшала је и Јелена Жежељ, бивша учесница ''Великог брата''.

Минхенски произвођач, BMW представио је своје виђење спортског купеа и градског теренца у једном, под ознаком Х6. За сада без цене (код нас), изложени модел дао је обећање да неће изневерити свог творца и да ће му се одужити за пружену шансу. Изложени ''Х6 xDrive 50i'' у коме је уграћен 4,4-литарски битурбо мотор, опремљен технологијом директног убризгавања која је први пут примењена на бензинском V8 мотору, развија читавих 407 ''коња'' који ову 2,2 тоне тешку аждају терају до стотке за само 5,4 секунде. За поседовање оваквог модела било је потребно издвојити око 285 просечних српских плата тј радити око 24 године за овај аутомобил, а када се то све преведе у евре добије се цифра од 85 000. Такође, сазнали смо да се у Немачкој ''X6 xDrive30d'' (тролитарски дизел са 235КС) у основној верзији може купити за 55.800 евра (око 186 просечних плата тј 15 и по година рада).

Поред ове премијере BMW је својим купцима дао и једну занимљиву понуду. За 21.500 евра могла се купити BMW-ова серија 1 за коју људи из BMW-a тврде да је иста као она коју вози наш најбољи тенисер Новак Ђоковић. Ради се о моделу BMW 116i који има 1,6-литарски бензински мотор са 122КС које овај аутомобил залете до максималних 204km/h. У стандардној опреми се добијао АБС, радио ЦД, чак осам ваздушних јастука, run-flat пнеуматици 195/55 R16 и електро-подизачи прозора док су се на поклон добијали мануелни клима-уређај, предњи наслон за руку и магленке. Уштеда је била 1.650 евра, а могло се бирати између црне, беле и црвене боје. Ђоковић, иначе, вози бели BMW 1.

 

Волксваген се дефинитивно није обрукао. Приказао је Tiguan - свој компактни SUV са 4motion технологијом познатом из ''голфа'' и ''пасата''. Овај мини-Tuareg се може добити тек након 6 месеци чекања јер, како су нам рекли, Волксваген већ има преко 60 000 поруџбина. Овај модел ће код нас бити доступан у готово свим варијантама, а између осталог моћи ће да се добије бензински 1,4TFSI са 150КС или 2,0TFSI са 170 или 200КС, а љубитељи дизелаша ће моћи да добију добро познати 2,0TDI, а моћи ће да бирају између 140 и 170КС. Основна опрема која се добија уз овог градског теренца је АБС, ЕСП, клима-уређај, шест ваздушних јастука, радио ЦД, централно закључавање, електро подизачи прозора итд. Такође, и понуда мењача ће бити потпуна па ће купци овог модела моћи да бирају 5-степени аутоматик, 6-степени мануелни као и DSG са дуплим квачилом. Све у свему – обећавајуће.

 

Цитроен је приказао другу генерацију свог Ц5 модела који је по свему судећи далеко узмакао у односу на свог претходника баш као и ''суперб''. Нажалост нисмо успели да сазнамо ништа више јер је овај модел био постављен само за гледање. Такође, Ц5 је врло брзо по скидању кутије пао у други план оставши у сенци Јелене Томашевић, победнице овогодишње Беовизије која је том приликом отпевала своју победничку песму ''Оро''.

Рено је био потпуно у свом елементу. Са својом акцијом ''Зелено срце'' је већ одавно познат на нашим просторима. За оне који не знају идеја ове акције је да се са улица склоне стари аутомобили (старији од 20 година), тако што ћете један свој примерак (о којем год произвођачу да се ради) одвести њима, а они ће вам одобрити попуст у овом случају од 1.300-3000 евра, а ваш стари аутомобил послати у вечна ловишта.

Што се тиче саме Реноове понуде била је сасвим солидна. Понуђени су сви до сада познати модели и то Клио 2, 3 и Клио спорт, Меган (у hatchback, sedan и караванској варијанти) као и нова Лагуна и нови Твинго. Такође, први пут код нас је представљен и Клио у караван верзији под називом “grandtour” чија је почетна цена 13.298 евра за модел са бензинским 1,2-литарским мотором који пружа 75КС.

Фиат је бриљирао на овогодишњем BG car show - у. За разлику од прошле године дозвољен је приступ моделу Браво који је на штанду приказао спортску варијанту овог модела који већ на први поглед много обећава. Представљена је и нова генерација популарног ''Фиће'' који је дефинитивно био звезда Фиатовог штанда, а вероватно и целог сајма. Овај модел је први пут виђен код нас 1. новембра у новобеоградском Delta City-ју. Аутомобил 2008. године, преко ноћи је постао популаран и један од најтраженијих аутомобила чак и међу богаташима који без проблема издвајају и милионске суме за неке ексклузивне моделе попут Ферарија или Ламборџинија. Оно што овај модел има и оно због чега и успева да привуче толику пажњу је пре свега носталгија према популарном ''Фићи'' као и дизајн новог модела који нас враћа у 60те године прошлог века. Нажалост, овај модел ће са својом почетном ценом од 12.508 евра изузетно тешко постати народни српски аутомобил јер се просечна породица више не може сместити у аутомобил дугачак 3,55 метара. Овај модел је освојио максималних пет звездица на Euro NCAP crash тесту, а у својој понуди има 15 различитих дизајна ентеријера, 10 типова точкова и чак 19 сетова налепница, тако да шанса да налетите на идентичан ''фиат 500'' постаје 1:500 000. Додао бих за крај, врло занимљив податак, а то је да овај аутомобил има чак седам ваздушних јастука у стандардној опреми што је за његову класу незамисливо.

 

У Хали 14 традиционално су се показали Опел, Киа, Форд, Лада, Волво, Мазда, Субару итд.

Субару је представио своју ''Импрецу'' која је своју славу стекла на рели шампионату крајем 80-их и почетком 90-их година прошлог века. Нови и савременији модел и даље има погон на сва четири точка као и редуктор који се може наћи још само код старијих теренаца. Нашим купцима се нуде два боксер бензинца од 1,5 и две литре (105 и 150КС) у комбинацији са четворостепеним аутоматским и петостепеним мануелним мењачем. Импреца је са овим карактеристикама дефинитивно најповољнији аутомобил на тржишту па тако модел од 1,5-литре кошта 13.950 евра, а јачи 2,0-литарски 20.950 евра са мануелним, односно 21.950 евра са аутоматским мењачем. Поред ова два агрегата ускоро би требало да се појаве и снажније верзије и то Импреца WRX са турбо пуњачем и 230КС  и Импреца WRX STi  са читавих 300КС, а до краја године се очекује и дизел варијанта.

Опел је стандардно приказао своје моделе Астра, Вектра, Астра Класик (која се сада продаје без царине по цени од 10.800 евра, а ускоро треба да почне и производња у крагујевачкој фабрици Застава аутомобили) и спортски двосед Опел ГТ.

Киа је у свом препознатљивом стилу наступила са 5 година гаранције за све своје моделе, а на штанду их је било прилично и то Ceed, Ceed sport, Rio, Sorento, Sportage итд. Поред 5-годишње гаранције Киа сада нуди и знатно бољи квалитет, удобност и сигурност.

Мазда је приказала све своје моделе од двојке до нове шестице. Мазда 2 се могла купити за 10.399 евра, са клима-уређајем од 11.899 евра, Мазда 6 од 21.600 евра за бензинац 1,8 са опремом СЕ, а ''петица'' је рестилизована.

Волво је изложио све своје моделе из S, C, XC класе, али без претераног скретања пажње и без новитета. С друге стране Форд је приказао нову верзију Фокуса која са својом спортском изведбом озбиљно прети моделима из класе.

То је у најкраћем био BG car show 02. Дефинитивно је вредело отићи. Они који су тамо због аутомобила имали су шта да виде, а и они који су тамо због хостеса нису отишли сувих очију. За време манифестације организован је и избор за мис у коме је ласкаву награду најлепше хостесе однела Невена Васиљевић са Цитроеновог штанда, прва пратиља је била Ирена Лакета, хостеса на штанду Мицубишија, а друга – Ивана Арсић (жути Хамер).

 

 

Пет најскупљих


Mercedes S320 106.259€
Range Rover sport 97.900€
Mercedes CCL 87.000€
BMW X6 85.000€
Corvete 74.583,68€

 

Пет најекономичнијих


Citroen C2 4,1l
Peugeot 107 4,6l
Mini cooper 4,7l
Mitsubishi colt 4,8l
Mercedes A160 4,9l
* потрошња на 100 километара

 
Joomla 1.5 Templates by Joomlashack